АКТУЕЛНО

The Saker, читалац и шведске новине: Ко је, по тајном уговору, власник половине украјинског гаса ?


Драги пријатељи,

Данас желим да са вама поделим садржаје три е-писма која сам добио у последњих неколико дана. Мој коресподент не инсистира на томе да је ово истинита прича, само каже да је потенцијално експлозивна и веома занимљива. Ја бих додао да би могла бити једно од могућих објашњења за чудноват антируски став Шведске.

27.06.2014. МАГАЦИН, за ФБР приредила Биљана Диковић

Прослеђујем вам информацију какву сам је добио, али уз упозорење. Што бисмо рекли по руски: „Пошто купљено – пото продато.“

Срдачан поздрав,

The Saker

The Saker

Шведске новине „Екпресен“ су откриле мистериозни украјински гасни споразум. Непознати власници из пореског раја контролишу шведску компанију која је склопила тајни договор са Украјином. Споразум, потписан 25. фебруара 2011 године, биће тајни до 2036. Компанија добија контролу над 110 извора на 26 гасних поља у Украјини. То значи да контролише око половине гаса у држави, кажу новине. Непознати власници користе фронтмене из Шведске и Норвешке. Власници могу да живе у било којој земљи, укључујући Украјину.

Надам се да ће људи у Украјини истражити овај случај и почети да праве много буке.

На руском или украјинском:

Найбільший секрет | Nyheter | Expressen

ruski

На шведском, али ја то не могу да преведем. Користите Google Translate или можда Yandex.

Svenska bolaget har Ukrainas gastillgångar | Expressen avslöjar | Expressen

svedska

Важни документи:

http://extra.expressen.se/ukrainadokument.pdf

Конзервативна новина, SvD | Sveriges kvalitetssajt för nyheter, каже да информација „Екпресена“ није у потпуности тачна. Компанија не контролише толико гаса, каже. Цитиран је портпарол компаније. Видећемо. Још увек постоји питање тајног договора и тајних власника. Чланци су још на „Екпресену“, 20 минута пре поноћи у Шведској, дуго пошто је објављен чланак на Svd. Сутра ћу можда имати више.

„Екпресен“ и СВД („Свенска дагбладет“) су две од четири највеће новине у земљи. Имају репутацију да бране јавне интересе. СВД не помиње тајне власнике. Екпресен веома ретко преводи текстове на стране језике, значи новинари мора да верују у оно што су написали. Сада, ја знам украјински, руски не, превод је направљен.

Екпресенови чланци су навелико утицали на берзу. Трговање у компанији је престало:

Misen rusade på börsen efter felaktiga uppgifter | SvD

Екпресен још није одустао. Сада новина каже да су Дмитриј Фирташ и Семјон Могиљевич тајни власници компаније. Ту је видео на страници и аутоматски почиње, нажалост. Неко говори украјински или руски на крају:

Ryska maffian bakom det svenska gasköpet | Expressen avslöjar | Expressen

На украјинском:

Маффіа за угоди | Expressen avslöjar | Expressen

Више информација:

Oljebolaget Misen handelsstoppades | Nyheter | Expressen

Förre finansiären om Misen: „Inte förvånad“ | Nyheter | Expressen

Изјава за штампу из компаније очекује се ускоро .

Информација, ако је истинита, сензационална је. Тајни власници и тајни дилови. Међутим, ја се питам како оваква информација испливава. Да ли се један олигарх бори против другог? Да ли ово САД иду на Фирташа?

 

Извор: The Vineyard of the Saker
Превео: Александар Јовановић